Kobber på 1600- og 1700-tallet – et globalt produkt

Lær om kobberets globale innflytelse på 1600- og 1700-tallet gjennom en miniutstilling i Rørosmuseet Smelthytta. Utforsk det omfattende nettverket av produksjon, handel og arbeidskraft som formet verdensøkonomien.

• Bildet viser flere plansjer på en muvegg. De er lyssatt og man ser at dette er ei utstilling.
    1/1
    Se miniutstillinga "Kobber på 1600- og 1700-tallet – et globalt produkt" på Rørosmuseet Smelthytta. Rørosmuseet

Ei miniutstilling

Kobberproduksjon og handel ble utviklet som et vidstrakt, globalt nettverk, bygd på flyt av arbeidere, finans og produkter. I alle verdensdeler var kobberrike områder utnyttet. Garkobber, ferdige eller halvferdige varer ble laget, kjøpt og solgt i nettverk som gikk på kryss og tvers verden over.

Bli bedre kjent med kobberens rolle på 1600- og 1700-tallet.

Tidvis

Tidvis laget denne utstillingen i 2019, og den settes nå opp igjen på Rørosmuseet!

Tidvis AS utforsker og utvikler nye måter å formidle og tilgjengeliggjøre historie, gjennom ny teknologi som 3D-modeller, VR og AR.

Museum24:Portal - 2024.05.06