Slik er opplegget
Trinn/alder | 5. trinn | Maks antall | 30 stykker | Varighet | Hel dag | Tidspunkt | September/ oktober | Pris | På forestørsel/ gratis for skolene innafor Circumferensen | Fagområde | Samfunnsfag, naturfag, kroppsøving | Læringsmål | Samfunnsfag: Utforske hvordan menneskene i fortida livnærte seg, og samtale om hvordan sentrale endringer i livsgrunnlag og teknologi har påvirka demografi, levekår og bosettingsmønster. Utforske hovedtrekk ved historien til de nasjonale minoritetene i Norge. Naturfag: Gjøre rede for betydningen av biologisk mangfold og gjennomføre tiltak for å bevare det biologiske mangfoldet i nærmiljøet. Gjøre rede for hvrdan det geologiske kretsløpet, plantetektonikk og ytre krefter er med på å forme og endre ulke landskap. Kroppsøving: Bruke nærmiljøet og utforske lokale kulturer for friluftsliv. | -følge opp innspill fra andre i faglige samtaler og stille oppklarende og utdypende spørsmål | Foto | Fotografering kan forekomme underveis i skoleopplegget. Dersom det er barn som ikke skal tas bilde av må dette varsles om til ansvarlig formidler | For- og etterarbeid | Fås ved kontakt med Rørosmuseet. |
---|
Ofte stilt spørsmål
Her får du en liste over ofte stilte spørsmål. Får du ikke svar på det du lurer på? Ta kontakt med oss på rorosmuseet.post@mist.no eller 72 40 61 70.
Kan vi spise matpakke på …museum? | Medbrakt matpakke og drikke nytes underveis i skoleopplegget. | Hvordan finner jeg frem? | Oppmøte avtales direkte med formidler. | Hva er lærers rolle? | Aktiv deltakelse, være med i samtalene og sørge for at elevene får utbytte av skoleopplegget. Forberede elevene i forkant og jobbe videre med stoffet i etterkant. | Hva koster besøk fra skole og barnehage? | Pris på forespørsel/ skoler i Circumferensen gratis. Faktura kan senders. Husk å oppgi fakturainformasjon ved bestilling. |
---|